Miten tämä yhtälö saadaan toteutumaan Moodle muutoksessa?
Ensimmäinen win on tietysti opiskelijat. Saamme käyttöön yhtenäisen ympäristön 1) SAMKin tarjonta on näkyvissä 2) kaikki käyttävät samaa järjestelmää, yhteisöllinen osaaminen lisääntyy, 3) Moodle on (jos mahdollista) helppokäyttöisempi, kuin aiemmat.
Toinen win on organisaatio: 1) kaikki ylläpitoenergia voidaan käyttää yhteen ympäristöön 2) oman kehitystyön vähentyessä, jää resurssia opettajien ja opiskelijoiden ohjaukseen 3) verkko-opetuskuvio selkeytyy
Kolmas win on opettajat – tämä onkin tärkeä, sillä tällä Moodle oikeasti tulee käyttöön – 1) Yli toimialarajojen opettava opettaja säästyy monenkertaiselta työltä 2) Moodle on yhteistyökumppaneiden käytössä. 3) Entä opettaja joita em. asiat eivät kosketa, miten hän hyötyy siirtymästä, joka sinällään aiheuttaa vaivaa. Keskeisin hyöty pitää nähdä hieman pidemmällä – Moodlessa on helppoa käyttää / muokata sinne tuotua / tehtyä materiaalia uudelleen, materiaalia on myös helppo jakaa toisille opettajille ja vastaavasti vastaanottaa toisten materiaalia. Tämä on se suurin todellinen hyöty, kunhan vain jaksetaan tehdä töitä siihen asti, että sinne päästään.
Tampereen yliopiston hypermediakeskuksen ohjeet Moodlen käyttöön.
Olipa flunssa, vieläkin ääni on tukkoinen ja pää täynnä rä…..
keskiviikko 19. maaliskuuta 2008
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti